All for the best recruitment
1. Support with hospitality
We have a meeting, listen to what kind of people you need carefully, and introduce candidates. Since the market holds too many jobs and smaller numbers of job seekers now in Japan, we advise you on what kind of recruitment, interviews, conditions, and recruitment methods are good to attract good candidates.
2. Global talents from all over the world
We introduce talented people from all over the world. We introduce those who have studied at the University of Tokyo, Tokyo Institute of Technology, Waseda, Keio, National Universities or top universities overseas, and who have a solid understanding of Japanese culture and knowledge from their home countries. There are many people who are fluent in Japanese and we introduce those who want to live in Japan for a long time.
3. Job description to attract many candidates
We make job descriptions while giving advice on what points look attractive to candidates. Companies often cannot notice what points candidates care about. For example, details about job tasks are necessary to attract candidates. We help companies make good job descriptions.
4. Support for the visa
There are a lot of concerns, especially if you hire foreign nationals for the first time. The major difference from Japanese recruitment is change of the visa.
We also support change of the visa
Service Flow
1. Receive an inquiry from you.
2. Meeting to hear what kind of candidates you look for.
3. Make a job description to reach out lots of candidates
4. Recommend
candidates to you and set up the interviews.
5. Provide the offer to the candidate.
Please register here before you apply to the job position.
#604 Customer Success / カスタマーサクセス (イベント企画・運用担当)
カスタマーサクセス主催イベントの企画実行と、社内外への広報活動業務全般の企画実行に携わっていただきます。
Summary
掲載日:2021年10月14日
東京(フルリモート) | 正社員 | 550〜750万円
Job
【会社概要】
組織のマネジメントの在り方を変えるタレントマネジメントシステムの開発・提供をする会社です。
【カスタマーサクセスグループについて】
カスタマーサクセスグループは、約2,000社の導入実績から得たノウハウを生かし、ユーザー同士が学び合える場を創り、そ れが活性化されることをミッションとしています。その環境があるからこそ、多くのユーザーが抱えるタレントマネジメントの課題 解決に繋がる幅広い情報提供が可能となり、結果的にLTVの向上とチャーン(解約)抑止が実現できると考えています。
【業務内容】
カスタマーサクセス主催イベントの企画実行と、社内外への広報活動業務全般の企画実行に携わっていただきます。
【具体的には】
・ユーザー向けセミナー、ユーザー会などイベントの企画、運用
・カスタマーサクセスグループにおける広報戦略のプランニングと実行
・オンラインコミュニティサイトの運営
・各SNSの管理、更新業務
【必須条件】
下記いずれかの経験かつ戦略設計から施策の実行までを行った経験
・SaaS業界でのカスタマーサクセスの経験
・イベント・セミナーの企画運用経験(オフラインの経験があれば尚可)
*外国籍の方はN1レベルの日本語力必須
【歓迎条件】
・SaaS業界での就業経験 ・社外(toB向け)への広報施策の立案実行経験
・お客様をファン化させる企画の立ち上げ経験(業界、toB、toC問わず)
・お客様の課題解決に向けたコンテンツの企画、制作のご経験
・パブリックメディア、もしくはオウンドメディアの構築・運用経験
【会社/求人の魅力】
■事実と仮説を活用して、ゼロベースで自由に新規施策を企画することができます。
■社内でも注目度と期待値の高いポジションであり、やりがいを感じることができます。
■多様なバックグランドを持っているメンバーと切磋琢磨できる環境です
■スーパーフレックスタイム
フレックスタイム内であればコアタイム無しで自由に働けます。
自己研鑽のための通学や、子供の送り迎えなどと両立し、あなたらしいワークスタイルを実現できます。
※1日あたり最低労働時間4H~、月間所定労働時間あり
■働く場所を選択できる
ライフスタイルや気分に合わせて、働く場所(オフィス/自宅)を自由に選択することが可能です。
オフィスは、心地よく働くことができ、自分の居場所だと感じてもらえるような環境の実現を目指しています。
■スイッチワーク
家事や育児などにより、まとまった業務時間を確保できない場合、
スイッチのようにON/OFFを切り替え、時間を柔軟に組み合わせて働くことが可能です。
■兼業推奨
会社の仕事以外にもやりたいことがある人を応援します。
【待遇・条件】
雇用形態 :正社員
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :550 万円〜750 万円
勤務地 :東京都 *リモート可
勤務時間 :9:30〜18:30 *スーパーフレックスタイム
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月20時間以内
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
【選考について】
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):3回
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり