All for the best recruitment
1. Support with hospitality
We have a meeting, listen to what kind of people you need carefully, and introduce candidates. Since the market holds too many jobs and smaller numbers of job seekers now in Japan, we advise you on what kind of recruitment, interviews, conditions, and recruitment methods are good to attract good candidates.
2. Global talents from all over the world
We introduce talented people from all over the world. We introduce those who have studied at the University of Tokyo, Tokyo Institute of Technology, Waseda, Keio, National Universities or top universities overseas, and who have a solid understanding of Japanese culture and knowledge from their home countries. There are many people who are fluent in Japanese and we introduce those who want to live in Japan for a long time.
3. Job description to attract many candidates
We make job descriptions while giving advice on what points look attractive to candidates. Companies often cannot notice what points candidates care about. For example, details about job tasks are necessary to attract candidates. We help companies make good job descriptions.
4. Support for the visa
There are a lot of concerns, especially if you hire foreign nationals for the first time. The major difference from Japanese recruitment is change of the visa.
We also support change of the visa
Service Flow
1. Receive an inquiry from you.
2. Meeting to hear what kind of candidates you look for.
3. Make a job description to reach out lots of candidates
4. Recommend
candidates to you and set up the interviews.
5. Provide the offer to the candidate.
Please register here before you apply to the job position.
# 569 [100 selections of startups that will change the world] In charge of marketing (inexperienced welcome)
製造業に専門特化したインターネットサービスを提供している会社です。 日本の製造業は、GDPの約2割、輸出の約9割を占め、今なお海外で高く評価されている産業です。そんな製造業ですが、中小企業を中心に「技術力があるにも関わらず知られていない企業や製品」がたくさんあります。売り手と買い手をつなぐプラットフォームを提供することでこうした企業や製品が国内外に広く知られ、使われるようになるお手伝いをしています。 <出展企業数約7,600社!月間利用者約30万人!のサイトを運営> 製造業特化型のメディアとしてはトップクラスの利用者数を誇る製造業向けカタログポータルサイトで商品をアピールし、見込み顧客を獲得
Summary
Publication date: September 22, 2021
Tokyo | Permanent Employees | 3.5-5 million yen
Job
【会社概要】
製造業に専門特化したインターネットサービスを提供している会社です。
日本の製造業は、GDPの約2割、輸出の約9割を占め、今なお海外で高く評価されている産業です。そんな製造業ですが、中小企業を中心に「技術力があるにも関わらず知られていない企業や製品」がたくさんあります。売り手と買い手をつなぐプラットフォームを提供することでこうした企業や製品が国内外に広く知られ、使われるようになるお手伝いをしています。
<出展企業数約7,600社!月間利用者約30万人!のサイトを運営>
製造業特化型のメディアとしてはトップクラスの利用者数を誇る製造業向けカタログポータルサイトで商品をアピールし、見込み顧客を獲得できるサービスを提供しています。
運営する既存サービスのトラフィックは日本国内にとどまらず、中国や東南アジア等の海外からのアクセスも増え始めています。
3年後に時価総額1,000億円の目標を掲げており
スピード感のある企業文化、独自メディアの保有、企業生産性向上の為のDX化をメイン事業にしていることより、この目標は達成される要素を持っている企業です。
【募集背景】
新規サービスの自社メディアの事業拡大に伴う増員
■自社メディア
業界の主流だった【展示会・見本市】など対面での企業間の情報流通、ビジネスマッチングの機会がコロナ禍で大きく制限されました。そこへ【動画】という新たな手段を提供しました。動画の企画・打ち出し方をサポートし、作り手がメディアを通じてプロモーションを行うことができるようになりした。引き合いも多く現在急成長中のサービスです。配信される動画は視聴率はもちろん、誰がどのくらい頻度でどのくらいの時間視聴していたのかなど深く分析できるため、製造業界のマーケティングレベルを引き上げることに貢献しているDXソリューションの一つです。
【会社/お仕事の魅力】
・未経験からマーケティングにチャレンジできる
・サービス立ち上げを通じ「BtoB×DX×動画」の新たなマーケティング手法に携わることができる
※製造業界知識・マーケティング経験不問でもしっかりとしたフォロー体制があります
【お仕事の内容】
自社メディアの利用を通じた顧客のマーケティング支援やコンテンツ企画・制作ディレクション
顧客のマーケティングにおける現状把握や課題の特定、自社メディアを通じたソリューション提案(顧客開拓は営業が実施)
サイトトラフィックや視聴数などを高めるための、コンテンツ企画や施策の立案
社内外のステークホルダーに対するディレクション(実際の制作は別メンバーが対応)
プロダクトマネージャと議論し、企画段階から携わる(番組や特集などのメニュー作成)
【必須要件】
事業に共感いただける方
【歓迎要件】
・マーケティング戦略やPR戦略の立案の経験
・社内外のステークホルダーに対するディレクション経験
・トラフィック、コンバージョン数など成果指標に基づく改善の経験
・動画コンテンツの企画、制作に携わった経験
【求める人物像】
・課題や論点の設定を高いレベルでできる方
・新しいことに対する探究心や学習するスピードの早い方(変化に柔軟に、前向きに適応できる方)
・謙虚で素直に、顧客や社員と接することができる方
【条件面】
雇用形態 :正社員(場合により業務委託でスタート)
試用期間 :3ヵ月間
想定年収 :350~500万円
勤務地 :神奈川県横浜市
勤務時間 :9:00~19:00
休日 :完全週休2日(土・日)、祝祭日
休暇 :夏季休暇、年末年始休暇、その他の休暇有
残業時間 :平均月40時間
福利厚生 :社会保険完備、通勤手当(会社規定に沿う)、その他福利厚生有
【選考について】
募集人数:1
応募に必要な書類:履歴書、職務経歴書
オンライン面接:可
面接の言語:日本語
面接回数(流れ):2~3回
海外在住の方の応募:不可
*候補者の状況によって変更あり